۱۳۹۷ فروردین ۲۰, دوشنبه

آثار و عواقب قیام دی ماه و نگرانی از ریزش در بدنة رژیم و بریدگی اصلاح طلبان !

آثار و عواقب قیام دی ماه و نگرانی از ریزش در بدنة رژیم و بریدگی اصلاح طلبان !

دوستان گرامي ،
آثار و عواقب قیام دی ماه هم‌چنان ادامه دارد و یکی از پیامدهای آن به صورت عمیقتر شدن شکافها در رأس رژیم ولایت فقیه و بریدگی و ریزش در بدنة رژیم ولی فقیه و اصلاح طلبان خودش را نشان میدهد. این وضعیت بخصوص پس از افشای اصلاح طلبان قلابی درون رژیم که در شعار «اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» خودش را نشان داد ، این جماعت را به تکاپو و نگرانی بیشتری انداخته است.
خبرگزاری ایلنا ۱۷ فروردین ۹۷ مینویسد : اعتراضات دی ۹۶ با حوادث ۷۸ و ۸۸ متفاوت بود . سال ۷۸ در یک نقطه و کوتاه‌‌‌‌مدت بود و دو، سه روز بیشتر نبود و در تهران در یک منطقه متمرکز بود در حالی که امسال خیلی گسترده بود و شهرهای مختلف را در برگرفت.اعتراضات سال ۸۸ یک خاستگاه سیاسی - جناحی داشت در حالی که اعتراضات سال ۹۶ خاستگاه جناحی اصلا نداشت و اهداف سیاسی آن نیز در مقایسه با ۸۸ نوع دیگری بود. اهدافش هم به کل متفاوت بود. در ۸۸ تقریبا در تهران متمرکز بود؛ در شهرهای دیگر به صورت محدود بود اما امسال در شهرهای مختلف بود و حتی در شهرهای کوچک دامنه وسیع‌‌‌تری داشت.
ابراهیم اصغرزاده عضو سابق مجلس در تاریخ ۱۷ فروردین  میگوید : کم‌توجهی به رویکردهای عدالت خواهانه‌ی اجتماعی در میان تهیدستان و طبقه‌ی متوسط فرودست اصلاح طلبان را از فهم حوادث دی‌ماه بازداشته است. ریزش بدنه‌ی اصلاح طلبان .... اینک مهمترین بحران درونی جبهه ماست.
آخوند حجازی ـ نمایش جمعه گچساران ۱۷ فروردین نیز گفت : متاسفانه گاهی اوقات مشاهده می کنیم برخی ها اصل نظام را نشانه رفته اند و اصل ولایت فقیه درقانون اساسی را مورد هجمه قرار می دهندو اصلا شخصیت ، عزت و استقلال این ملت برایشان اصلا جایگاهی ندارد.
فریدون احمدی نماینده مجلس در ۱۷ فروردین میگوید : مهم‌ترین اولویت کشور به نظر من مختص اقتصاد است.اگر قرار باشد معضلاتی که در سال 96 وجود داشت، در سال 97 ادامه پیدا کند، به لحاظ اقتصادی وضعیتی به‌مراتب بدتر از سال گذشته خواهیم داشت. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

فوری فوری در اشتهارد کرج جوانان حوزه علمیه را به آتش کشیدن الان درحال رفتن به سمت فرمانداری برای تسخیرش هستند 🔸 میان جاده کرج هم درگیری ...